بیماری گال یا جرب یک بیماری پوستی مسری همراه با خارش شدید است، که این خارش، جوش های ریز قرمزرنگی را در پوست ایجاد می کند. این بیماری از هجوم یک انگل به نام انگل گال به بدن ایجاد می شود.


انگل مولد بیماری گال، بعد از ورود به بدن فرد، در پوست زندگی می کند و زیر پوست برای خود سوراخ ها و کانال های زیرزمینی را ایجاد می کند.این انگل، حشره بسیار کوچکی ست که   Sarcoptes scabiei  نام دارد.
یکی از درمان موثر بیماری گال استفاده از کرم کامترین است. کرم کامترین  از طریق تاثیر روی غشاء سلول های عصبی و مختل کردن جریان کانال های سدیم، سبب تاخیر در رپلاریزاسیون و در نتیجه فلج انگل های مورد نظر می شود. کامترین از طریق هیدرولیزاستری به سرعت به متابولیت های غیرفعال متابولیزه می شود که عمدتاً از طریق ادرار دفع می شوند. نتایج مطالعات نشان داده اند که حدد %2 یا کمتر از مقدار کرم مصرف شده جذب می شود. اثر دارو حداقل به مدت 10 روز بعد از یکبار استعمال دارو روی بدن باقی می ماند.
روش مصرف:
مقدار مورد نظر از کرم را از گردن تا کف پا به طور کامل روی پوست بمالید و ماساژ دهید. و پس از 8 تا 14 ساعت روی پوست را بشوئید. اثر دارو حداقل به مدت 10 روز بعد از یکبار استعمال دارو روی بدن باقی می ماند.
هشدارها و احتیاط های لازم:
1- معمولا برای درمان از این کرم تنها یکبار استفاده می شود.
2- مصرف این دارو برای دوران بارداری و شیردهی باید طبق نظر پزشک انجام شود.
3- این دارو فقط برای استعمال خارجی است.
4- خارش، قرمزی و ادم که معولا همراه این بیماری است ممکن است در صورت استفاده از کرم کامترین برای مدت کوتاهی تشدید شود.
5- این دارو در افرادی که سابقه هر گونه حساسیت به اجزء بکار رفته در تهیه آن و دارو های مشابه دارند نباید مصرف شود.
6-معمول ترین عارضه همراه مصرف دارو خارش است. همچنین احساس سوزش خفیف و گذرا، قرمزی بی حسی و راش هم ممکن است در مصرف این دارو مشاهده شود.
7- در دمای کمتر از   ۳۰o C  نگهداری شود.

8- از یخ زدگی محافظت شود.